Presentatie Zorgvlied

De presentatie is volgeboekt. We kunnen helaas geen reserveringen meer aannemen!

In het Algemeen Uitbreidingsplan van Tilburg (1917) werd het stelsel van ringbanen voorzien. Destijds was al een tuinwijk of villapark ingetekend ten zuidwesten van de kruising van de huidige Ringbaan-West met de Bredaseweg en ten oosten van het ‘Bels Lijntje’. Die stadsuitbreiding werd pas in eerste fase in de jaren dertig gerealiseerd. Eerst na WO II werd die wijk voltooid, een uitbreiding daarvan pas eind jaren zestig.

Oud-gemeentearchivaris Gerard Steijns schetst met foto's en kaartmateriaal een beeld van de soms moeizame ontstaansgeschiedenis van Zorgvlied en het aangrenzend stedelijk gebied. We wandelen als het ware door tijd en ruimte van de Bredaseweg, naar het zuiden en terug, waarbij we zeker Mariëngaarde aandoen.

Datum: woensdag 2 september. Locatie: Ru van Rossem Huis (voorheen Mariëngaarde). Aanvang: 20.00 uur. Tijdsduur: ca. 1,5 uur (met pauze). Entree: kapel zijde Burg. Damsstraat.

De presentatie is gratis! U moet wel uiterlijk 30 aug. reserveren via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.