Rondleidingen monumentale bomen

Op zondag 2 en donderdag 6 sept. geeft Joost Werkhoven (Stichting Stadsbomen) rondleidingen langs bijzondere bomen en andere groene parels in stadspark Oude Dijk en de wijk Trouwlaan. In het stadspark, een voormalige kloostertuin, wijst hij op onbekende zeldzame bomen en struiken, waaronder een vleugelnoot, een fraaie Paulownia, een tulpenboom, pindakaasstruiken, een judasboom en Tilburgs dikste haagbeuk. Tevens staat hier een verborgen, unieke, curieuze halve cirkel van monumentale bomen, met een van Tilburgs oudste Taxussen.

Buiten het park, op weg naar de kerk aan de Wassenaarlaan, wordt u geattendeerd op straatbeplantingen, zoals Tilburgs dikste paardenkastanje, een van de oudste en fraaiste acacia’s en een zeer dikke hemelboom. En zeker zoeken we ook naar de context; met welke reden zijn die bomen en struiken daar ooit geplant?

Het is prettig en raadzaam om u vooraf aan te melden, dan weet de gids op hoeveel mensen hij kan rekenen. Dit kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..Vermeld het aantal personen en de gewenste datum.

Data: Zondag 2 sept. en donderdag 6 sept.
Starttijd:
10.00 uur (beide dagen)
Eindtijd:
ca. 11.45 uur
Startpunt:
Hoofdingang ‘Huize Nazareth’ (Nazarethstraat 46)
Kosten:
2,50 euro p.p. (ter plaatse voldoen)