Meer over Schatten

Ons verleden bepaalt grotendeels wie we nu zijn. Toch zijn we ons daar niet altijd van bewust. We vinden onze leefwereld vanzelfsprekend. Maar is dat terecht? Het verhaal van Brabant is verrassend, indrukwekkend en leerzaam. Het verleden is ook van betekenis voor de toekomst. Schatten van Brabant, het culturele programma van de Provincie Noord-Brabant, verbindt heden en verleden via eigentijdse uitingsvormen.

De cultuurhistorische parels van Brabant zijn overal, van het stadscentrum tot in het landschap. Vaak zijn ze zo vanzelfsprekend dat we er achteloos aan voorbijgaan. Daarom worden jong en oud uitgedaagd om vroeger en nu op verrassende wijze te presenteren en de wortels van onze Brabantse identiteit te herontdekken.

Schatten van Brabant biedt anderen de gelegenheid om het verleden op eigentijdse wijze te verbeelden, middels educatieve en culturele projecten die nieuwe sporen achterlaten in het Brabantse cultureel erfgoed. Wij verbinden partijen door ze een platform te bieden, zoals burgers, kunstenaars, culturele instellingen, scholen, bedrijven en overheden. Met als belangrijke partner de Provincie Noord-Brabant. Schatten van Brabant voert de regie en helpt professionals met hun ideeën om het verleden in een eigentijds perspectief te plaatsen.

Voor meer informatie: www.schattenvanbrabant.nl