Honden

Tilburgse honden op de foto

Er wonen veel honden in het gebied tussen klooster, Kwetterie en kerk in Tilburg. In het Stadspark aan de Oudedijk mogen zij ’s morgens en ’s avonds een rondje rennen en spelen met andere honden. Je komt er labradors, teckels, poedels en Rottweilers tegen. De viervoeters komen er niet alleen, maar onder begeleiding van hun trouwe baasjes die wonen in onder andere de Veestraat, de Van Doorenstraat, de Varkensmarkt of de Wassenaerlaan.

Stichting Straat en Stadsmuseum Tilburg maakten portretten van de honden die in de buurt rondom bovengenoemde straten wonen. Aan hun baasjes werd gevraagd waar ze wonen, welke straten zij het liefst bewandelen en wat er zo prettig is aan de wijk. Op die manier wordt inzicht gekregen in de aard van het woongebied. Met de foto’s en gegevens van de honden is van 5 t/m 30 september in het Stadspark een expositie ingericht. Zowel de hondenbezitters als overige wijk- of (en) stadsbewoners kunnen zien welke honden er wonen in het gebied tussen klooster, Kwetterie en de kerk.